BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 14, 2009

Andai............

Andai aku bukan untuk dia
bantulah aku untuk melupakannya Ya Rab..
setiap hari aku bertekad utk melupakan segala-galanya
buang yg keruh,ambil yg jernih
sebelum tidur aku kosngkan minda
bgn2 tido, aku mulakan hari baru
org kata
lupakan masa silam
bagi aku,mmg kita buang masa silam tu
tapi
lama2 'sampah' yg terkumpul di dalam 'hati' kita tu
akan menjadi tepu
.....................................................................

cakap psl kes 'buang2' ni..,
aku ada satu assumption,
x kisah apa sja yg ko nak buang dr minda or hati ko
akn disalurkan ke satu tempat
aku x taw tempat tu apa
take for instance, that 'place' called dustbin
awal2,,nampak cantikkn?
bila lama2......
akan menjadi buruk jgk

usang dimamah usia
berat menampung derita si pembuang
kesian la tong sampah itu
tiap2 tahun kne ganti baru

p/s: bukan hati yg dimaksudkan sbg tong sampah itu
p/s/s: juga bukan diri penulis di ibaratkan sbg tong sampah ye
p/s/s/s: tapi aku akn tunggu utk cari 'tempat' yg laen utk membuang segala sisa-sisa hidup aku

3 comments:

Ain Nurena said...

aiyoo rumet.. cm masalah jiwe je neh... huhu

Bijen M. said...

kadang kadang aku nak tergelak tau weh.
bila bab meruntun jiwa camni.
ada byk lagi benda yang boleh difikirkan dari benda benda tak berpekdah gini.
aku tgk diri aku dulu dulu pun rasa nak gelak.
hahaha.

ARe-TEh said...

hahaha
ni bukan meruntun jiwa la
ni merepek
aku tulis pun aku x phm
ha2,,ap je perkataan yg ditaip
akn di post...
ni bru nme nyer melepaskn perasaan
ha2